Jeg har i et stykke tid gået
og tænkt på, at jeg ville lave min egen hjemmeside, og på den side vise et
udpluk at mine mange jernbanebilleder, jeg har dog hele tiden veget tilbage for
at kaste mig ud i opbygningen af en hjemmeside, da jeg ikke har et særligt stort
indblik i at bygge en sådan side op, men nu har jeg fået hjælp af min svigersøn,
og så håber jeg at siden hen ad vejen bliver bedre.
Interessen for tog fik jeg i drengeårene, hvor jeg bl.a. lejede
med Märklin modeljernbane, men nok især fordi jeg ofte om
søndagen sammen med
min far gik fra På Bjerget / Grundtvigskírken og ned til Nørrebro st.
for derfra at køre med S-tog over Vanløse - Valby - Hellerup og retur til
Nørrebro st. Senere besøgte jeg, sammen
med afdøde Asger Bergh og vores koner
Museumsbanen Maribo-Bandholm, på turen talte vi med driftsbestyreren, Børge Chorfitzen en af grundlæggerne af Dansk
Jernbane-Klub og far til en af vores skolekammerater, han lavede fotostop for os, og opfordrede os til at komme til et medlemsmøde i
DJK, og så var det sket for os begge....
Jeg har været medlem af
DJK siden dengang i 1966, og fra 1991
til april 2008 har jeg tillige været DJK's hovedkasserer.
På billedet fra juli 2004 er jeg på en udflugt sammen med gode venner fra Vogn Ex, det er i daglig tale navnet på DJK’s domicil. Vi ville afprøve den dengang nyåbnede rute mellem Havnegade og Skeppsbron i Malmö, som det daværende svenske Rederiet AB havde åbnet den 1. juni 2004.
Jeg har i næsten hele mit arbejdsliv været bankmand, lige fra jeg i 1960 blev ansat som elev i den daværende Privatbanken i Kjøbenhavn og fik min bankuddannelse der, til jeg holdt op i Nodea 42 år senere. Privatbanken fusionerede i 1990 med Andelsbanken og Sparekassen SDS og blev til Unibank. Unibank fusionerede så omkring år 2000 med en norsk, svensk og to finske banker og denne sammenlægning blev til den nuværende Nordea Bank, som jeg så blev pensioneret fra i 2002.