Udflugter og rejser - ture - Lersøen - Broarbejde og sporforlægning
Ture til Lersøen i februar 1974 for at se på sporforlægning og broarbejder i forbindelse med
den nye jernbanebro over Lersøen til Hareskovbanen.

"Derfor ændredes loven 3. marts 1971, så kørslen til Lygten blev opgivet, og den nye forbindelsesbane i stedet fik direkte tilslutning til Hareskovbanen ved Emdrup. Den nye forbindelse blev taget i brug 25. april 1976, hvor de dieseldrevne MO-persontog på Hareskovbanen blev omlagt til Svanemøllen.[6]"

MO 1826 sidste tog fra Farum og Linie H første S-tog til Farum_Svanemøllen 24.09.1977.

Dengang i 1973/1974, da man byggede broen over sporene på Lersøen, udførte man anlægs arbejderne om natten således at en normal drift i dette tilfælde S-togs linie F kunne køre efter den normale køreplan. I dag hvor Banedanmark bestemmer over anlægs arbejderne i Danmark, lukker man rask væk den pågældende banestrækning og erstatter togene med togbusser uden at tage hensyn til passagererne.
Det er helt naturligt at de passagerer der har mulighed for det tager deres bil i stedet og ikke kommer tilbage til toget.


Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Udlægning af skærver på Lersøen 02.02.1974
 

Udlægning af skærver på Lersøen 02.02.1974

Udlægning af skærver på Lersøen 02.02.1974
 

Udlægning af skærver på Lersøen 02.02.1974

Udlægning af skærver på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Ledningsarbejde med tårnvogn T 43 på lersøen 02.02.1974
 

Ledningsarbejde med tårnvogn T 43 på lersøen 02.02.1974
 

Ledningsarbejde med tårnvogn T 43 på lersøen 02.02.1974
 

Ledningsarbejde med tårnvogn T 43 på lersøen 02.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 02.02.1974

Linie F på Lersøen 03.02.1974

Linie F på Lersøen 03.02.1974

Linie F på Lersøen 03.02.1974

Bropillerne på Lersøen 03.02.1974

Bropillerne på Lersøen 03.02.1974

MO 1898 på Lersøen 03.02.1974
 

MO 1898 på Lersøen 03.02.1974

MO 19768 på Lersøen 03.02.1974

Linie F på Lersøen 03.02.1974
 

Linie F på Lersøen 03.02.1974

Linie F på Lersøen 03.02.1974

Linie F krydsning på Lersøen 03.02.1974

Bropillerne på Lersøen 03.02.1974

Sporerne på Lersøen mod Nørrebro 03.02.1974
 

Manuelt sporarbejde på Lersøen 03.02.1974

Manuelt sporarbejde på Lersøen 03.02.1974

Bropillerne på Lersøen 04.02.1974

Sporene mod Ryparken station og Hellerup 04.02.1974
 

Sporene mod Ryparken station og Hellerup 04.02.1974

Bropillerne på Lersøen 03.02.1974

Bropillerne på Lersøen 04.02.1974

Broarbejdee på Lersøen 04.02.1974

Sporene på Lersøen mod kommando-posten og Nørrebro 04.02.1974
 

Linie F ved bropillerne mod Ryparken station 04.02.1974

Oversigt mod den nye Ryparken station og  t.h. DMI. 04.02.1974

Linie F efter Ryparken mod Nørrebro 04.02.1974
 

Bropillerne på Lersøen 04.02.1974

Linie F krydsning på Lersøen mod Nørrebro 04.02.1974

Sporarbejdet mod Ryparken og Hellerup 04.02.1974

Sporene mod kommandoposten og Nørrebro 04.02.1974

Linie F mellem bropillerne på Lersøen 04.02.1974

Linie F krydsning ved Ryparken station 04.02.1974